måndag 10 april 2017

En (livs)konstnär och mästare på så många sätt


En inspirerande liten film där mästaren Mooji skapar ett verk
En(livs)konstnär av rang på så många sätt

Här nedan också några målningar som han gjort 
Målningar som har en inneboende vackert, andligt vibrerande nerv 
Han har ett formspråk som känns ärligt och innerligt






För er som inte vet vem Mooji är så kan jag berätta att han är en andlig ledare eller guru eller vad man nu vill välja att kalla honom

Anthony Paul Moo-Young, som han egentligen heter är känd under det självtagna namnet Mooji, Född 29 januari 1954 i Port Antonio på Jamaica





För mig är han en fantastisk vägledare som besitter en otrolig vishet och klokskap. 
Han förmedlar en livskunskap utan pekpinnar, dogmer och märkliga förlegade präglingar.  


För mig betyder han livet i sin renaste fria form och jag har lärt mig enormt mycket av honom. Om ni är nyfikna kan ni söka på honom på Youtube. Där finns en skatt av filmer att tillgå




2 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg - En så'n härlig kärleksfull/fylld man :)
    Precis vad vi behöver nu, mitt i terrorns ondska :)
    Som vanligt håller jag ju med dig i DINA kärleksfyllda ord :)
    Mera sånt här i världen och i universum :)
    Värmande kraaam från mig i regniga Viken, men med varmt hjärta,
    :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är fantastisk. Älskar honom
      Allt gott till dig denna onsdag
      kramar
      Emma

      Radera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...