söndag 26 april 2015

Att arbeta med människor som vill arbeta med människor


Så har då en kurs avslutats och vi har släppt iväg ytterligare att gäng utbildade professionella coacher
Alltså det är så otroligt berikande att arbeta med människor som vill arbeta med människor. Det skapas ett så fantastiskt tillåtande klimat i dessa gruppsammansättningar.
Jag önskar att alla arbetsplatser hade ett coachande förhållningssätt att bemöta både varandra och organisationerna med och att alla ledare med personalansvar hade en coachutbildning i CV:t 
En vision och dröm som jag verkligen är starkt övertygad om skulle dra ner siffran på 1 milj som inte trivs på sina arbetsplatser i Sverige idag.


Jag och min duktiga kollega och tillika ägare av Akademi Coachstjärnans utbildningscenter blev så uppvaktade på diplomeringsdagen med både presenter, blomster och en vacker bok där alla deltagare har skrivit ett personligt ord till oss båda. Berörande vackert och något jag tar med mig i hjärtats kammare vidare ut i livets villervalla.
Man får akta sig för hybris dessa stunder bara.

Men självklart är jag ödmjuk till detta och inser att det handlar lika mycket om dom och deras inställning som det handlar om själva mig.
I mötet uppstår en energi som varje individ är ansvarig för att antingen förhöja eller sänka. Och hade de inte haft det vackra medmänskligt positiva i sig så skulle dom heller aldrig se det i mig. 

  
Så nu vinkar vi då av en bunt fina, fina människor och önskar dom all lycka på vägen ut i livet.
Dom är alla en aning förändrade för alltid för nu har dom ett otroligt redskap och en fantastisk metodik i sin ryggsäck att använda sig av både som privatperson och i sitt yrkesliv. 
Resan fortsätter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...