söndag 31 augusti 2014

Att kunna vara rolig med allvar och vara allvarlig med humor


Jim Carrey - underbara människa

Det fanns en tid när jag hade väldigt svårt för Jim Carrey
Jag tyckte att han var "to much" av allt liksom
Det vände när jag såg honom i den fantastiska filmen "Eternal sunshine of a spotless mind"
Sedan har han bara gått från klarhet till klarhet
Eller också är det jag som släppte ner mina fördomar och öppnade mig för att jag hade fel. Jag älskar när jag får ta död på mina egna fördomar. 

Nåväl, det finns något extra vackert i människor som kan vara roliga med allvar och vara allvarliga med humor.
Den tyvärr nyligen bortgångna komikern Brasse Brännström hade samma förmåga. Jag uppskattar det enormt. De allra bästa komikerna bär ofta ett bråddjup inom sig där de plockar sitt uttryckssätt ur
Livet är ju trots allt alldeles för viktigt för att tas
på för stort allvar. Och bara för att saker och ting är seriösa betyder det ju inte att de måste vara tråkiga. 
Jag har en stark övertygelse om att skrattet, humorn och sorgen ligger nära varandra i hjärtats mitt. 
Och om vi vågar vara i allt detta och inse att våra gemensamhetslänkar ofta bor i skrattet och gråten så är det lättare att mötas som sanna människor

1 kommentar:

  1. Delar dina ord som det vore mina i det här.........<3

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...