måndag 7 juli 2014

Ett bra liv trots trots motgångar och s k problem (och ibland t o m på grund av)


Någonstans där mellan himmel och hav existerar vi och lever våra liv så gott vi bara kan. Många lever i en strävan efter att allt helst ska vara superbra, perfekt och problemfritt. Men kära vänner ett ha ett bra liv handlar väl egentligen inte om att ha ett liv utan problem utan att leva att bra liv MED de problem vi stöter på utmed livsvägen. Att känna att livet är värt att leva och tas om hand trots att det finns problem.


 
Att kunna förhålla oss på ett sunt sätt till livet, lyckan och motgångarna. Det finns ju inget liv som inte innehåller allt det där
Och om vi lär oss att belysa, förgylla och värdesätta det goda så hjälper det oss att också bemöta det jobbiga. Vi laddar våra sinnen med kraft när vi tillåter oss att hänföras av livets vackra sidor
"All in" på skönhet och godhet ger insättningar på mentala 
"må-bra-kontot"

Dessa insättningar ger dessutom ränta faktiskt. För när vi mår bra speglar det också av sig i allt annat och bland annat i våra möten med andra, vilket gör att vi får ännu mer godhet tillbaka från omgivningen. Goda hjul sätts i rullning som i sin tur leder till ännu mer av det goda. 

Universum är trots allt ett vänligt ställe att leva i. Saker som till synes kan verka som en motgång kan i själva verket vara något som plockades bort för att något mycket bättre ska få plats. Så just nu tackar jag universum för ett jobb som uteblev eftersom jag är fullt övertygad om att något bättre är på ingång och behöver platsen i mitt spännande liv.






6 kommentarer:

  1. Intressanta tankar! Jag brukar resonera som så att motgångarna jag stöter på kommer för att jag behöver utvecklas lära mig. Men ska lägga till din filosofi om att något annat bättre också ska komma i min väg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt om jag kan inspirera. All gott och kram

      Radera
  2. Tack för ett inspirerande inlägg! :-)

    SvaraRadera
  3. Visst är det så!
    Jag tror alla skulle känna sig färglösa utan motgångarna.

    SvaraRadera
  4. Hej ! gissar på att du är andlig av dig som person och har ett djupare tänk skönt att hitta sådana personer ha de !

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...