söndag 2 mars 2014

Är det nåt´jag vet så är det att du redan gillar dig själv



Tänk så vackra vi människor är. Nu menar jag kanske inte den här yttre skönheten som ögat först registrerar. Nej jag menar den här inre skönheten som vi alla säger är den "riktiga" skönheten och den ÄKTA skönheten men som vi så sällan i vardagslag premierar.

Vi är så tilltufsade av alla så kallade sanningar som vi tror att vi måste leva utifrån. Vi får inte sticka ut, vi får inte tro att vi är nåt´ och vi får då definitivt inte vara medvetna om vår egen skönhet för då kommer Jantelagen och biter oss i rumpan. Det här är synd för vi är alla vackra och vi är definitivt nåt´. Vi är unika vackra och helt outstanding fantastiska allihop.

"Gilla att gilla Dig själv"

Jag brukar säga att vi måste börja gilla att gilla oss själva. För vi behöver inte börja gilla oss för det gör vi redan på djupet av oss själva och vi föds med visdom om vår egen storhet. Tyvärr luras vi som sagt någonstans på vägen mot vuxenlivet att tro att vi inte får gilla oss själva.

Så varför inte börja idag med att gilla att gilla dig själv. Du är värd det. Och alla som har en sund självbild gör inte bara sig själva en tjänst utan också sin omgivning. Om jag frambringar den bästa versionen av mig själv får jag också ett tillåtande förhållningssätt till min omgivning vilket gör att den också får ta del av kakan. De kan då också i sin tur börja gilla att gilla sig själva och få en sund självbild som sedan smittar av sig till nästa ...osv Vi är alla delaktiga. Den goda kedjan är igångsatt och goda ringar på vattnen sprids. 

Lycka till du härliga människa



1 kommentar:

  1. Ringar på vattnet? Jag har precis upplevt det du skriver om. Jag började tycka lite mer om mig själv så gick jag steg för steg (men visst det faller ibland) vidare och upptäckte att jag plötsligt är en förebild för andra. "Kan du, kan jag" fick jag höra. Så tänkte jag att jag har min förebild som lärde mig att tycka om mig själv och våga och tydligen sprids detta vidare, först för mig helt omedvetet och nu när jag vet om det känns det väldigt bra. Samtidigt mitt i allt detta står jag och är livrädd för att förlora mina nyfunna vänner. Har du skrivit om det svåra att hålla vänskap vid liv?
    Kramar Ann-Charlotte

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...