måndag 14 oktober 2013

Nybakta scones är också en slags kärlek


Ja jag är en livsnjutare av rang. Jag kan ju sannerligen inte resa land och rike runt och föreläsa om livsnjuteri och inte själv leva det jag förmedlar. Något som jag verkligen njuter av i vardagen är att tända ett ljus, koka dagens enda och sagolikt goda amatör-kaffe-latte och till det avnjuta mina nybakta scones med ost och jordgubbs-och-granatäppelmarmelad.

Är inte det kärlek så säg
Det gäller att leva MED livet - inte emot. 
Det är ju trots allt inte det vi tittar på som är det viktigaste - det är vad vi väljer att se.

Som vanligt när jag ägnar mig åt njutning så uppmärksammar jag känslan och stannar i hur jag upplever den. Det gör att jag investerar mina sinnen och cellminnen med extra mycket må-bra-känslor som skapar en grundton i min livsceremoni.
Jag tror att jag ska ändra titeln på mitt visitkort till professionell livsnjutare och certifierad glädjeambassadör

Love to you all

Tack

1 kommentar:

  1. Jag tycker du absolut ska ändra titeln, jag tror vi alla skulle behöva ett sådant visitkort så kanske allt skulle bli lite enklare. Naturligtvis har du rätt, man väljer vad man vill se. Det svåra är att se det lilla i det stora, att njuta av som du nybakade scones och kanske det trots allt finns något vackert i det gråa väder som lagt sig över Stockholm idag. Att öppna mina ögon jobbar jag på. Min njutningsplats är en stunds tystnad vid det hav som ligger mig närmast. Där får jag plats och mina tankar kan få flyga fritt. Kramar till all glädje i dig!

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...