söndag 28 oktober 2012

Höstlig morgonrodnad med de varmaste röda färger man kan tänka


Den höströda färgen som naturen generöst ikläder sig den här delen på året är så vacker att språket är alldeles för snävt för att jag ska kunna förklara hur jag känner det. Min morgonpromenad var som en enda lång njutning där jag insuper allt det vackra. Jag satt först i min lurar för att lyssna färdigt på boken "Villa Bonita" men det tog död på upplevelsen för det utestängde den här magiska tystnaden som infinner sig precis i gränsen mellan nattens mörka tystnad och morgonens första rosa försiktiga ljus. Ja jag är en morgon-lover I know. Det är inte pensionärsvarning för i så fall hade jag det redan vid 10-årsåldern, för jag har nämligen alltid varit en morgonlärka


Att det nu också ligger en vackert krispig frost över allt gör bara upplevelsen ännu mer innerlig. Jag njuter av att äntligen få hoppa i min favoritkappa som har samma höströda färg som löven just nu, och till det min hemstickade klarlila basker som min fina mamma stickat till mig. Färgkombon som alla stilpoliser skulle baxna över, men vem bryr sig om det.


Utanför vår kvartersbutik hittade jag detta grymt vackra stilleben på morgonkvisten


Som vanligt är det svårt att återge morgonrodnadens ljuvlighet via en mobil men jag försöker ändå ge er en glimt av hur underskönt det är när himla-kanten skiftar i rosa och lägger sig som en kuliss bakom min stads uppvaknande


Den här skönt färgade horisonten är universums sätt att säga jag älskar dig, tror jag minsann. Vardagsmagi. 
Eller hur?

7 kommentarer:

  1. "Den här skönt färgade horisonten är universums sätt att säga jag älskar dig," Klockrent! Det är precis så det känns..med allt vackert omkring oss :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack varma du
      Ha nu en härlig kväll och en skön vecka
      kram till dig

      Radera
  2. Du beskriver hösten så vackert att t.o.m. jag, som avskyr kyla och mörker tycker att det låter mysigt :) Att färgerna är underbara är bara att kontantera :)
    Tack för att du delar med dig Emma och ha en skön söndagskväll :) Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack från hjärtat Pirjo. ja jag älskar ju hösten när hösten är här...och vintern när den är här och våren...ja du förstår...haha kramar och ha en finfin kväll

      Radera
  3. Tittar in och önskar dig en underbar söndagkväll och bra start på nya veckan.
    Kram från Maria ♥

    SvaraRadera
  4. Yvonne / Murgröna28 oktober 2012 kl. 11:10

    Ja tänk vad färgerna gör mycket för sinnet.
    Vi kan vara lyckliga som lever i ett land med årstider...så mycket man skulle missat annars.

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...