torsdag 21 juni 2012

När liten blir stor - och jag blir en stolt mor




Så har det då hänt. Ja att alla mina barn gått och blivit vuxna. Min yngsta lilla stjärna fyllde nämligen hela 18 år igår och jag har plötsligt inga omyndiga barn längre, rent teoretiskt.


De kommer självklart alltid att vara mina små sköna skitungar som jag älskar mest i hela världen och som alltid gjort mig stoltare än ord kan beskriva men de är nu så att säga vuxna alla tre.

Det är lite märkligt eftersom många i min ålder har småbarn fortfarande och jag har enbart vuxna barn och barnbarn dessutom. Så härligt att bli mamma tidigt. Det har alltid passat mig utmärkt.

Jag tror det var Björn Ranelid som stiftade uttrycket att vi ska bära våra barn som den sista och dyraste droppen vatten genom livet och jag kan bara hålla med. Vad är viktigare än våra barn....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...