fredag 6 januari 2012

Tro att Dina vingar bär - skapandet har resulterat i ett nytt verk


Att våga tro på sig och att vingarna bär är sannerligen inte alltid lätt.
I know.
Done that - been there
Jag kan fortfarande, ibland, drabbas av en osäkerhet som gör att min självbild grumlas och ger sig iväg långt ifrån den verklighet som är JAG. Det gör vi nog alla lite till mans. Kanske är det en del av ingredienserna i receptet att vara människa. Det jag gör då är att hämta in mig själv och startar en självdialog om var jag befinner mig, vart jag är på väg och hur jag kommer vidare från platsen jag befinner mig i livet. Att stanna kvar en längre tid i osäkerhet och dålig självbild är inget jag gör idag. Det resulterar bara i offermentalitet och livsångest. Det gör ingen "mänska" glad som Astrid Lindgren skulle sagt. Vi skapar våra liv som ni vet :)


Den här målningen är en affirmationstavla som påminner om att vi kan våga tro, våga lita på vingarnas kraft att ta oss dit vi vill. Vi ÄR starkare än vi tror om vi vågar vara sårbara, mänskliga och fullständigt fria att skapa våra liv utifrån egenhändigt skapad karta och kompass.

Live the life you love - love the life you live

7 kommentarer:

  1. Otroligt vacker kära du! Som allt du skapar<3

    SvaraRadera
  2. Underbar. Älskar att komma in här och bli inspirerad.. lyssnade häromdagen på en amerikansk coach som sa att det är ju ofta de delar vi själva behövt/behöver arbeta med som vi sedan delar med oss av.. det är det som gör oss till bra lärare/studenter.. jag har min självkritiska sida att tampas med som kommer tillbaka ibland men som är mycket mindre närvarande nu än för några år sedan..

    Kramar från Liv

    SvaraRadera
  3. Åhhh vilken fin header du gjort!
    Vet du om du hade bott närmare mig så hade jag anlitat dig som min livscoach.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fint! Som Jonathan Livingstone Seagull...
    Och STRUNTA i alla som sträcker sig upp för att dra ner dig.
    Ann

    SvaraRadera
  5. Åååå...va jag tyckte om...för mig...frihetens vingar...egen tolkning;)

    Det du annars beskriver upplever inte jag som osäkerhet.....utan mer som ett fortsatt växande, där du får möjligheten att just fråga...."Var befinner jag mig och vart jag är på väg". Dessa frågor ställs, så snart, av den som redan kommit en lång bit på sin väg. Så din medvetenhet leder dig bara vidare...på just din väg. Värme och kärlek....söstra mi...Puss

    SvaraRadera
  6. Tack alla rara för fina kommentarer

    Till Dig Legoblomma vill jag säga att man kan samarbeta via telefon. Bara så du vet. Du får hojta till emma@livskrafteremma.com om du är intresserad så förklarar jag mer hur det går till

    kram kram

    SvaraRadera
  7. åååååååååå vilken vacker tavla,, lika vacker som änglakraft tavlan som jag köpte av dig.
    kram Ann-Louise på fb

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...