söndag 15 januari 2012

Boktips - En kvinnas hemlighet

I början på min bloggkarriär stiftade jag bekantskap med en annan bloggare och författare vid namn Ingela Hallgren som skrivit boken "En kvinnas hemlighet"

Ingela kommer från mina hemtrakter uppe i Dalarna och har en blogg som jag varmt kan rekommendera.





 Boken är en feelgood bok som skapar eftertanke och sätter nuet i lite nya härliga perspektiv. Den har, för en språknörd som mig, till en början lite bleka nyanser i språket men den växer under tiden man stiftar bekantskap med karaktärerna och allt eftersom man kommer längre in i boken är den svår att lägga ifrån sig. Jag har lätt att ta till mig bokens budskap och språket blir mer och mer bildskapande desto längre in i boken jag kommer. 

Jag får en känsla av att författarinnan har laddat ner självupplevda erfarenheter i bokens kärna och handling, vilket gör det ännu mer naturligt och lätt att ta till sig den här boken. ( jag kan ha fel där men det är känslan jag har när jag läser) 

Det finns dock ett fel med den här boken och det är att den är för kort. Jag vill läsa mer, jag vill vara kvar bland dessa karaktärer och jag hoppas på en fortsättning :) Det är ju dock ett ganska bra "fel"

Sammanfattning = Klart läsvärd feelgoodbok att ge sig själv i "tycka om mig-present" och jag hoppas Ingela kommer med fler böcker,  då ska jag läsa även dessa

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset, ska komma ihåg den :)

    Kramar från Liv

    SvaraRadera
  2. Ja, den står nu också på min lista. Herregud vi bor ju nästan "nästgårds". Det gör ju saken mer spännande faktiskt och roligt. Tack för tips!

    Puss o kärlek

    SvaraRadera
  3. <3 Tack fina för dina ord om boken :) Alltid lika roligt att höra vad läsare tycker om den.
    kram

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...