fredag 11 november 2011

En del säger sig njuta av stunden - andra GÖR det

Nästintill magi kände jag denna härliga morgon, av flera orsaker. Dels var det fullmånen som log mot mig som en kär gammal vän från det djupblå himlataket. Doften som var en betryggande blandning av höst, vinter och förväntansfull fredagsstämning. De vyvakna fåglarna kvittrade som vore det den vackraste vårmorgonen i april.



Hela jag fylldes av harmoni och jag tackar min busiga lilla byracka för att jag får extra promenader när dagen ligger ny och oanvänd framför mig. Vilken innerlig start på en ny dag. Känner tacksamhet för att jag kan konsten att njuta av livet och stunden i alla de ögonblick jag kan. Är det något jag kommit att bli expert på så är det att njuta av det lilla och se det stora i det som kanske först ter sig litet, anspråklöst och självklart.

En del säger sig njuta av stunden - andra GÖR det

Kanske är det min förmåga att njuta som gjort att jag fick ett väldigt speciellt mail härom dagen. Det var en förfrågan från ett par tjejer som är i färd med att skriva en bok om Sveriges 100 mest inspirerande ögonblick och man undrade om jag ville delta. De hade fått tips om mig av någon. Fråga mig inte vem för jag har inte en aning, men kul idé som jag gärna hakar på förstås. Kan man inspirera andra till ett bättre liv ställer jag mer än gärna upp. Vi är ju trots allt MEDmäniskor inte MOTmänniskor. Ellerhur ?! :)

Ha en fin dag min härliga läsare

7 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att kunna ta vara på varje liten stund och se skönhet i även små detaljer.
    Då är vi två! :)

    Och jag är inte förvånad över att det var just Du som blev uppringd. Du är en riktig inspirationskälla!

    Njut dagen och ha en underbar helg Emma!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Njut på vetja....det är väl bara underbart. Låter spännande det där med boken....hihi. Puss

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul! Vilken härlig förfrågan och SÅ rätt att den kommer till dig.. du sprider glädjecirklar på livets vatten!

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Du har så rätt, fina du :)
    Vi ska njuta av nuet o VARA där på alla nivåer :)
    Och naturligtvis fånga möjligheten NU, så grattis på dig för möjligheten att medverka i den boken :)
    Så lycka till o GRATTIS på dig du fina ´
    :D

    SvaraRadera
  5. Och du är verkligen en sann inspiratör!

    A true RockBabe!

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...