söndag 23 oktober 2011

Och i höstens famn mår jag gott...

Tänk så vacker hösten är när den visar sig från sin absolut bästa sida. Så anspråkslös, ärligt kärv, färgsprakande emotionell och galet vacker. Den här höstmorgonen började med en hundpromenad i den fuktiga och höstdoftande naturen här i Majorna. Jag och min hundvän vandrade omkring och fångade stunden, morgonen och känslan av glädje.


Underbart är dock kort ibland för här bryts vår lilla ensampromenadskänsla
Man kan riktigt se hur min fina hundvän får spring i benen  när han plötsligt syn på några morgonpigga joggare och säger :




-Wow hej kompisar, ska vi leka ?! 
Nej matte jag ska inte följa med dig, jag ska följa med dom här polarna för dom springer mycket snabbare än du går, din slöfock. Vi ses sen matte...tjoho...



På fötterna tog jag mina favoritstövlar. Måste man bara ha gummistövlar i regnväder? Nej inte alls, speciellt inte om man får så här fina polkadott-prickiga fötter. Känner man sig fin ÄR man fin. Det har jag bestämt mig för för länge sedan och även lärt mina barn. Skönheten sitter i känslan av själsligt välbefinnande och i energin som flödar därigenom. Så glöm stereotypa  regler om "fashion" och trender och sätt på dig det som gör dig glad och jag lovar att du glittrar i takt med höstsolens magiska gulskimmer 


Jag blir alltid lite hög av vackra höstdagar. Kanske beror det på att jag är född i slutet av augusti, precis där sommaren möter höstens första försiktiga dagar. Kanske beror det på att jag just den här hösten känner mig lite kär. Vad vet jag :) 
Har i alla fall skrivit en dikt med hösten och kärleken som tema.


Vad vore jag förutan

Där serenader om hösten ljuder mellan trädkronors storhet
går jag fundersam med slitna kängor och trassligt hår

sommarens sista skälvande dagar har lämnat oss igen
viker sig sakta för höstens magiska entré

virvlande guldlöv som dansar förväntansfullt
en blyg viskning i höstvindars andetag

jag är kär, så enkelt är det

jag är galet förälskad i hösten, i dig
och i allt det vi alltid varit för varandra

kom linda mig runt din själ
för jag dansar så bra när du ler

/Emma


Hoppas jag lyckades smitta er med lite av den höst och kärleks-känslan jag bär på inom mig just nu och som jag så innerligt gärna vill att du också ska ha möjlighet att känna. Släpp in hösten och släpp ut glädjen eller tvärtom, det spelar ingen roll så länge du ger dig själv vad du behöver här och nu. Lev ditt bästa liv nu annars är risken att när du väl tar dig tid finns varken du eller morgondagen. Dansa din glädje, frihet och lycka här och NU. Känn livet bubbla i hela dig

6 kommentarer:

  1. men va fin du skriver! orden lägger sej som bomull mitt i magen...vackert! härligt att du har en sån kärleks känsla! Kram!

    SvaraRadera
  2. underbar känsla, jag är också kär. I hösten, speciellt i doften av löv som ligger på marken i skogen. Skulle vilja ha den doften på flaska!
    Sen tittade jag in i ditt mysiga hem. Älskar att se hur andra kreativa själar bor och lever. Flyttar själv in i nytt hem om sex veckor- kanske ska jag bjuda in dig med?
    Stor kram Emma! Du är bäst!
    Och länge lever kär- leken.

    SvaraRadera
  3. Åh..så vackert skrivet om hösten! Känslan av den avmattade färgskalan förgyller även min dag och det blir en och annan sväng i naturen med vovven :)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  4. Hösten är magisk & kräver inget.

    SvaraRadera
  5. Å så vackra ord om hösten, kärleken och livet... jag bara älskar hösten så jag njuter den i stora klunkar nu.

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Helt rätt med prickiga gummistövlar!

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...