torsdag 18 augusti 2011

Den godaste frukten sitter på den yttersta grenen

Jaha så var jag då tillbaka då. Känner att jag behövt en liten paus och samla ihop mig själv för att komma vidare. Jag behöver fortfarande samla ihop mig själv till en bättre helhet men jag har kommit en bit på väg.
Idag har jag tänkt en hel del på vad som är viktigt i mitt liv. Jag menar vad som är V I K T I G T på riktigt. Det är inte huruvida jag är smal, slät, snygg, perfekt eller ordentligt tillrättavisad. För mig handlar det om att vara förankrad i mig själv. Att t ex våga vara ful men ändå känna mig både värdefull och fantastisk. Vi behöver ju inte vara perfekta för att vara alldeles alldeles underbara.
Däremot är det viktigt att ta vara på det vackra i livet. Våga ta chanser som serveras framför en trots att man känner sig både rädd och utanför trygghetszonen. Att våga LEVA utan skyddsnät. Jag vet att jag sagt detta hundra ggr (och kanske kommer jag att säga det 100 ggr till eftersom det inte nog kan understrykas)

Jag hittade något helt underbart på Facebook idag på samma tema, som jag gärna vill dela med mig av till Er:

Tänk dej en bank som varje morgon sätter in 86 400 kronor på ditt bankkonto, och varje kväll tar tillbaka de pengar du inte använt. Vad skulle du göra med pengarna? Använda så mycket som möjligt förstås!
Nu är det så att du faktiskt har en sådan bank. Den kallas Tiden.
Varje ny morgon får du 86 400 sekunder. Varje kväll är förslösad tid borta. För alltid. Det finns ingen möjlighet till kredit. Det finns ingen möjlighet att spara för framtiden. Använd därför din tid så klokt som möjligt.

klicka gärna på länken nedan och läs det här sköna inlägget som behandlar det här med att våga vara sig själv och våga vara den man är i alla lägen... OAVSETT. Det är min fina dotter Josephine som skrivit och jag känner stolthet i varje cell



För mig är livet ett jäkla spännande äventyr där biljetten är ospecifiserad och jag skulle förintas och kvävas mentalt om jag inte fick utvecklas och måla livsverket med stora färgstarka penseldrag. Ibland drabbas jag nog också av tanken att den godaste frukten sitter på den yttersta grenen. Och vem vill inte äta den godaste frukten universum har att erbjuda. Så våga chansa. Våga klättra ut på grenen. Den håller om du tror på dig själv. Våga göra yviga förändringar om det är det du känner att du behöver. Följ hjärtat - då går du inte vilse

Det ska va gött å leva, annars kan det kvetta :-)

Kärlek styrka och omtanke till er alla

5 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka och vilket inlägg sedan...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Bara ryser - i varenda en av mina celler :)
    Så sant så, finns inget att tillägga :)
    Bara att hålla mä :)
    Här ska inte slösas bort tid på onödigt strunt.
    Och sådan mor sådan dotter, så söt o fin så :)
    Kramis på cellnivå med fokus på helhet o lyssnande på hjärtat :)
    :D

    SvaraRadera
  3. Underbara Emma. Alltid unik. Alltid älskad. Alltid modig och alltid inspirerande.

    Kramar från Liv

    SvaraRadera
  4. Men TACK från hjärtat för fina kommentarer

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...