tisdag 29 mars 2011

Vardagslycka och äkta skönhet

Ibland blir jag bara så gränslöst full av kärlek. Full av en magisk lyckoberusing över att finnas till just här och nu. Inutiglad av att jag existerar i det här andetaget och att känna att livet är outsägligt vackert i all sin okontrollerade fascination.

Jag vet att jag ibland har en benägenhet att låta nästan lite religiös och kanske är jag lite troende ändå eftersom jag tror på människan och på kärleken. Men jag skulle nog ändå inte kalla mig religiös i den traditionella bemärkelsen. Mer hög. Hög på skönhet. Då menar jag nog inte den skönhet som ni kanske först tänker på när ni hör ordet. Nej jag är hög på den själsliga skönheten inuti vackra människor. Det där som glimmar till i mötet med närvarande och goda själar.  Jag älskar människor som är här och nu och verkligen
existerar i mötet. Ni vet dom som inte värderar allt man säger utan bara möter upp, lyssnar,delar, utbyter och ler med själen, på ett genuint och äkta sätt. Ibland möter man sådana människor i sin vardag och det ger så enormt mycket näring. Det är äkta skönhet för mig och det gör mig nästintill HÖG. Lyckohög.


Kanske är det våren som gör det här med mig. Kanske är jag bara sån. En galet obotlig romantiker och emotionell berg och dalbana som vågar känna det som känns. Det är så gott att vara förälskad i livet, våren och allt det vackra däremellan.

Kom ihåg att du är vacker om du vill. Du väljer. Äkta skönhet kommer inifrån hur klyschigt det än må låta. Den har ingen ålder eller nationalitet. Den vilar i det sanna egenvärdet i varje enskild individ.
Släpp fram din skönhet och våga glittra :)

kram

3 kommentarer:

  1. Håller bara med dig min änglavän :)
    Finns ingen skönare skönhet än den inre :)
    Äkta ljus o kärlek är så härligt och kan inte mätas med ytliga värderingar :)
    Jag blir nog också "hög" på så'n skönhet, för visst är det underbart :)
    En äkta "hög" skönhetskramis med äkta ljus NU
    :D

    SvaraRadera
  2. Glittra på vetja. Du har en underbar själ som du dessutom tagit hand om på ett för dig och ditt liv passande. Tack för att du valde att bli min lilla syster yster OCH vän. Puss

    SvaraRadera
  3. kärlek och lyckoströssel till dig..

    Kramar

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...