fredag 3 december 2010

LUCKA NR 4

I dagens lucka i vår personliga utvecklingskalender gömmer sig frågan :


Vi har ju alla våra små lik i garderoben som ligger och trycker på vår självkänsla. Det kan kännas som en sten i skon eller ett hårstrå i ögat. Fullt möjligt att leva med men en skavande känsla som inte är stimulerande eller harmonisk och gör att "maskineriet" går lite trögt. SÅ varför ta med sig det här in i framtiden. Ta tjuren vid hornen och gör dig av med detta en gång för alla.

Min fråga blir alltså följande:
Finns det någon här i världen du skulle behöva be om ursäkt på ett eller annat sätt? Eller reda ut något med eller liksom göra upp med och göra ett slags bokslut? I så fall är det dags att göra det här till historia och göra det NU - det blir inte bättre senare det blir bara senare. Men jag lovar att själen för ett bättre spelrum och glädjen ett större utrymme...och vem vill inte de`


Lycka Till alla fina

4 kommentarer:

  1. Gjorde faktiskt det för en dryg månad sen.. inte bad om ursäkt men skrev ett mail av tacksamhet till en gammal kärlek där det var turbulent när vi bröt upp.. det uppskattades och jag knöt ihop påsen och det kändes bra...

    Kramar och tack för en fin kalender

    SvaraRadera
  2. Älska glömma o förlåta, det är livets svåra gåta, heter det ju :)
    Så sant så - och det påminner du oss om här :)
    Jag försöker så ofta jag kan tänka på dom orden, så jag försöker iaf att reda ut det som blivit "fel" :)
    Tack för en härlig kalender, som jag tror att alla skulle ha tillgång till :)
    Värmande o "likrensande" kraamis :D

    SvaraRadera
  3. Svårt! Jag känner inte att jag har någon att be om ursäkt, men skulle önska att min exman förklarade för mig, varför han bröt upp så hastigt från äktenskapet. Det ligger och gnager, tror jag. Inte så att jag tänker på det, men det poppar upp ibland.(Skilde mig för drygt 30 år sedan). Är det jag som ska förlåta honom för att han inte har förklarat för mig? Svåra tankar det här!
    Din kalender är så härlig. kramar :D.
    Pantertanten

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar adventskalender du har. För att inte missa någon dag ska jag börja följa din blogg.

    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...