onsdag 20 oktober 2010

Du behöver Dig själv så lämna Dig aldrig

" Du vilda vackra
Må Du aldrig följa alla vägar som aldrig bär till Rom
Se Din styrka genom allt
Lämna Dina spår där Du helst vill se dom glittra till eftervärldens beskådan
Lyft blicken och flyg även om vingarna är frostiga av kylan från utanför
Pudra aldrig över Din rädsla Inte ens för idag, '
möt den och våga gå ändå
Jag vet att linan håller
och Du är starkare än tvekan"
/Emma
Den här målningen och texten är född ur min kärlek till mina fina och älskade barn och till alla andra barn och ungdomar av idag. Det är en tuff värld därute och många saknar en tro på sig själva. En känsla av att man duger som man är och att man faktiskt har den inneboende styrkan man behöver.
Var rädd om Er

9 kommentarer:

  1. Du är enastående. Dina texter, som den idag, dom är så bra och du målar underbart.
    Ha en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra betydelsefulla ord.
    Såååå sant.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för de finaste rader jag kunde tänka mig att ta in just idag. Förkyld och sömnbrist, men jag ska ta hand om mig själv som du säger.
    kram

    SvaraRadera
  4. Finner inga ord. Vackert, underbart och sååå klokt!

    SvaraRadera
  5. Underbara fina Du!
    Jag blir så glad av att läsa Dina vackra ord!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Säljer du din konst också? Intresserad.

    SvaraRadera

INSPIRATIONSHELG

Tillhör du också en av oss som levt upp till andras förväntningar gång på gång. Trots att det ibland inte alls legat i linje med Din...